Bryllupet - en av livets viktigste dager

Holmen Fjordhotell gir med sin flotte beliggenhet og utsmykning en vakker ramme om ditt bryllup.
Vi har lang erfaring med planlegging og gjennomføring av bryllup, og hjelper dere i alle ledd til å gjøre dagen så perfekt og minneverdig som den fortjener. Dere kan nyte dagen med tryggheten om at vi har kontroll - og ikke minst fokus på detaljene. 

På Holmen Fjordhotell legger vi til rette for bryllup fra A-Å, inkludert overnatting, lokaler, servering, bemanning, dekorasjon og mye mer.

Bryllupsplanlegging

Planleggingen begynner gjerne med å avtale et møte med vår bryllupsekspert Lisbeth Sandvold som vil vise våre lokaler og fortelle om de mulighetene vi har hos oss. Lisbeth treffes på telefon 66 77 27 16 mandag til fredag kl 8-16, og hun vil være deres kontaktperson helt frem til et vellykket selskap er avholdt hos oss.

Før et bryllup inviterer vi alltid til møter der vi går gjennom hele arrangementet og kjøreplanen i detalj. 
Vi gir gjerne også råd om detaljer som eksempelvis mottagelse, gavebord, rekkefølge på taler, bar og dans etter middagen.

 

Lokaler

Se vår liste over lokaler, som gjerne kombineres for naturlige overganger mellom de forskjellige delene av bryllupet.

PeisestuenFjordsalen og Blå Restaurant har nydelig utsikt over moloen og fjorden, med stor terrasse utenfor.  
Vi pynter og dekker slik dere ønsker for å skape den perfekte rammen for feiringen og sørger for at alt er klart.

  • Aperitif kan serveres i Peisestuen, og om været tillater det med døren åpen til terrassen med utsikt over havnen
  • Etter middagen i Fjordsalen kan selskapet trekke inn i Peisestuen igjen for kaffe/ avec, mens våre servitører gjør klar for dans i Fjordsalen.

Blomster

Blomster og dekorasjoner spiller en viktig rolle på bryllupsdagen. Våre dyktige dekoratører fra Holmen Blomst vil gjerne hjelpe deg slik at brudebuketten og blomsterdekorasjonen av selskapslokalene danner en helhet.

 
Fjordsalen med utsikt over Oslofjorden

Fjordsalen med utsikt over Oslofjorden

 

Mat og drikke

Våre erfarne hovmestere har øye for detaljer slik at arrangementet blir akkurat slik du ønsker deg.  Vi garanterer en uforglemmelig dag i fantastiske omgivelser med mat og drikke av høyeste kvalitet.

Aperitif & fingermat

Aperitif kan serveres ute på Brygga eller i Peisestuen. Om det forventes litt ventetid på grunn av fotografering av brudeparet anbefaler vi at det serveres litt frukt eller finger-mat ved siden av.

Bryllupsmiddagen

baseres på de beste av sesongens råvarer. Menyen kan selvfølgelig skreddersys etter deres ønske, men mange velger også å følge vårt forslag.

Bryllupskaken

Bryllupskaken er et av høydepunktene på bryllupsfesten. Våre fantastiske konditorer lager bryllupskake av de beste tilgjengelige råvarer, og de blir gjerne med på et møte for å planlegge sammen med deg hvordan din kake skal være. Lisbeth Sandvold vil vise dere eksempler på tidligere kaker fra konditoriet.

 
Våre dyktige kokker vil bygge menyen sammen med deg

Våre dyktige kokker vil bygge menyen sammen med deg

 

Rom og overnatting

Rom til bryllupsgjester

Etter en lang dag kan det være deilig for deler av eller hele selskapet å trekke seg tilbake på rommet, uten å bekymre seg for veien hjem. Frokost etter den store dagen kan da nytes i morgensol over Holmenfjorden, mens minner utveksles og du får tid til de du ikke rakk å snakke med under selskapet. 

  • Enkeltrom kr 950
  • Dobbeltrom kr 1250

Tillegg utsiktsrom kr 200

Brudesuiten

En romantisk avslutning på den store dagen er å tilbringe bryllupsnatten i en av våre minisuiter, og våkne opp til morgensolen over fjorden og Nesoddlandet. 

Bryllupspakke

  • Overnatting i minisuite
  • Adgang til SPA med badekåpe, tøfler og velværeprodukter fra Decleor
  • Musserende vin og frukt
  • Frokost med kaffe, juice, rundstykker, marmelade og ost servert på rommet
  • Sen utsjekk

kr 3500

PS: Hvis dere holder bryllupsfest med mer enn 50 personer spanderer vi bryllupspakken under på brudeparet!

 
En av våre minisuiter

En av våre minisuiter

 

Spa

Både før og etter selskapet kan det være hyggelig å besøke vårt avslappende SPA-anlegg. Vi kan tilby et lite vorspiel for brudeparet og forlovere, og en avslappende velværebehandling dagen derpå.

En ekstra touch er selvfølgelig å leie Lillebadet, og holde et ekslusivt, lukket selskap.

 
I private Lillebadet kan nyte et glass Champagne foran peisen

I private Lillebadet kan nyte et glass Champagne foran peisen

 

Transport

  • Våre vakre klassiske trebåter kan bestilles for transport med kaptein.
    Carina har plass til 4 personer, og Guri har plass til 12 personer.
  • Vår klassiske Rolls Royce cabriolet kan også leies for brudeparet.
  • Vi har kontakt med busselskap og taxisentral for transport fra kirken til hotellet for resten av selskapet
 

Annet

Musikk

Vi kan formidle kontakt med musikere til festen, enten dere ønsker DJ eller band. Om dere ønsker å lage egne spillelister har vi anlegg som dere kan benytte.

Fotograf

Vi har kontakt med flere profesjonelle fotografer, og kan være behjelpelige med å skaffe fotograf i forbindelse med små og store arrangementer. På brygga og moloen finner du mange flotte steder for ditt bryllupsfoto!

Kleskode vises i invitasjonen

  • Mørk dress betyr hvit skjorte og slips, og pen kjole eller drakt for kvinner
  • Smoking betyr pyntet kjole
  • Kjole og hvitt / galla betyr lang kjole

Taler

  • Brudens far eller mor ønsker kort velkommen til bords. Denne avsluttes av en skål for brudeparet og introduksjon av toastmaster
  • Toastmasteren innleder med praktisk informasjon, og gjør oppmerksom på at han må konfereres om noen ønsker å si noe under middagen
  • Etter hovedrett gir toastmaster ordet til brudens far, eventuelt brudens mor som holder kveldens hovedtale
  • Brudgommen takker for bruden
  • Brudens forlover tale/sang og brudgommens forlover tale/sang
  • Brudgommen far
  • Takk for maten-tale til kveldens vertskap

Toastmasterens rolle

  • Toastmaster går gjennom kveldens program med vertskap og avtaler med kveldens hovmester servering og rekkefølge for taler
  • Snakke med talerne om talens lengde
  • Lage tidsskjema / kjøreplan
  • Informere om praktiske detaljer
  • Kort introduksjon av hver enkelt taler
  • Toastmaster må gjerne fortelle små historier og lese opp hilsener, men skal ikke selv holde tale

Vi gjør toastmaster komfortabel med (og dobbeltsjekker) teknisk anlegg som skal benyttes under taler